Инновациялық Еуразия университеті мектептерде STEM-білім беруді енгізуге дайын » Инновациялық Еуразия Университеті
» » Инновациялық Еуразия университеті мектептерде STEM-білім беруді енгізуге дайын
25 августа 2021

Инновациялық Еуразия университеті мектептерде STEM-білім беруді енгізуге дайын



ИнЕУ ректоры Анастасия Алиясова Павлодар педагогикалық қоғамдастығының дәстүрлі тамыз конференциясы барысында STEM-білім беру бойынша ынтымақтастық және әдістемелік көмек көрсету мүмкіндігі туралы айтып берді.

- Соңғы жылдары 21 ғасыр дағдыларын немесе soft skills дамытуға бағдарланған білім берудің маңыздылығы барған сайын артып келеді, бұл бағыттағы негізгі түрткілерге Төртінші өнеркәсіптік революция сатысының қарқынды дамуы, PISA халықаралық зерттеулеріндегі қазақстандық оқушылардың көңілсіз көрсеткіштері, пандемия жағдайында адам қызметінің көптеген салаларын цифрландыру сияқты факторлар себеп болды. Еліміз сыни тұрғыдан ойлана алатын, проблемаларды шеше алатын, цифрлық шешімдер мен өнімдер жасай алатын кадрларға аса қажеттілікті сезінді. Мектептер қашықтықтан оқыту форматына көшуге мәжбүр. Өз пәндері мен цифрлық құралдарын бірдей жақсы білетін мамандарға деген сұраныс бірнеше есе өсті, - деп атап өтті ИнЕУ ректоры.


Егер жақын арада STEM болашақтың білімі деп саналса, онда бүгін бұл болашақ келді, деп атап өтті спикер.


- Егер бұрынғы жылдары STEM-білім беру туралы мәселе тек жанама, болашаққа негіз бола отырып болса, бүгінде жағдай бізді ғылыми-техникалық саладағы пәнаралық, интеграцияланған тәсілдің маңыздылығын қайта қарастыруға мәжбүр етеді. Бүгінгі таңда STEM-білім беру әлемнің жетекші елдерінің білім беру жүйелеріндегі басымдық болып табылады. STEM-білім беру-бұл ең алдымен ғылым, технология, инженерия және математиканы қамтитын, бірақ өзін осы пәндермен шектемейтін, нақты өмірде проблемаларды шешу дағдыларын дамытуға бағытталған пәнаралық тәсіл. STEM-білім берудің негізгі пайдасы бәсекеге қабілетті жастарды тәрбиелеу, халықтың цифрлық, ғылыми және инженерлік сауаттылығын арттыру болып табылады, - деді Анастасия Алиясова.


Сонымен қатар, ИнЕУ ректоры мектептерде де, колледждерде де, жоғары оқу орындарында да STEM оқытудың бірыңғай әдістемесі жоқ екенін атап өтті.


- STEM пәндерін оқыту мектептің мүмкіндігіне, бағытына байланысты әр түрлі жүргізіледі. STEM-ді оқытудағы негізгі тәсілдер STEM-ді бұрыннан бар пәндерге біріктіру, проблемалар мен міндеттерді шешу, ашу арқылы оқыту, инженерия арқылы оқыту, командаларда оқыту, жеке тұлғаға бағытталған тәсіл және практикада оқыту болып табылады, - деп атап өтті Анастасия Алиясова.


Мамандардың зерттеулеріне сүйене отырып, ректор өз сөзінде бүгінгі таңда Қазақстанда STEM-білім беру дамымағанын атап өтті. Инновациялық Еуразия университеті мұны түзетуге ниетті. Тек ЖОО деңгейінде ғана емес, сонымен қатар облыста да.


-Chevron компаниясының білім беру процесінің негізгі стейкхолдерлерінің (мүдделі тараптарының) жалпы STEM-сауаттылығын анықтау тұрғысынан жақында жүргізілген зерттеу аясында еліміздің барлық өңірлерінен 5000-нан астам оқушыдан, 4500-ге жуық ата-анадан және 3000-ға жуық мұғалімнен сауалнама алынды. Зерттеудің негізгі қорытындыларының бірі-халықаралық деңгейде біздің еліміздегі STEM білімі туралы жалпы хабардарлық деңгейі әлі де төмен.

Мұғалімдердің, студенттердің және ата-аналардың көпшілігі STEM білімі туралы ешқашан естімеген немесе терминнің мағынасын білмейді. STEM білімін түсінуде де келіспеушіліктер бар. Қазақстан мектептерінде STEM-білім беруді табысты және тиімді енгізу үшін кабинеттердің, жабдықтардың, оқу материалдарының жетіспеушілігі. Көптеген мұғалімдер осы тақырыпқа арналған қосымша курстар мен семинарларға мұқтаж деп санайды, - дейді ИнЕУ ректоры.


Сонымен қатар, Анастасия Алиясова STEM-білім беруді дамытудағы басты кедергілерді атап өтті.


- STEM-білім беру жолындағы басты кедергілер оқу бағдарламаларын жаппай қайта құрылымдау қажеттілігі және оқыту мақсаттары сияқты факторлар болып табылады. Қажетті материалдар мен ресурстардың жетіспеушілігі, мұғалімдерге қойылатын жоғары кәсіби және пәндік талаптар, сондай - ақ кейде мұғалімдердің реформацияға, өзгерістерге дайын болмауы немесе келмеуі, - деп қорытындылады спикер.


Бүгінгі таңда бұл міндеттер Инновациялық Еуразия университетінде белсенді шешілуде.


-Аталған міндеттерді шешу үшін Инновациялық Еуразия университетінің ғалымдары 2020 жылдың шілдесінде АҚШ елшілігімен бірлесіп Павлодар өңірінде ғылыми-техникалық білім беруді дамытуға бағытталған «STEMulation» жобасын іске қосты. Жоба аясында біз Павлодар облысының өнеркәсіптік секторының қажеттіліктерін және педагогикалық қоғамдастықтың қажеттіліктерін анықтадық. ЖОО оқытушылары химия, математика, информатика және робототехника бойынша модульдік курстарды әзірледі. Сондай-ақ, біз Павлодар қаласының 27 мектебінен 93 мұғалімді ағылшын тілі және STEM-пәндері бойынша оқытып шықтық. Ағымдағы жылдың шілде айында Павлодар қаласының 7-9 сынып оқушылары үшін офлайн жазғы мектеп ұйымдастырылды. STEM мамандары әлемдік еңбек нарығындағы ең танымал адамдар екені жасырын емес. Сарапшылардың болжамы бойынша, алдағы 10 жылда STEM-кадрларға деген қажеттілік басқа мамандықтардан 76% - ға артық болады. Бұл кадр тапшылығы сақталып отырғанына қарамастан, - деді Анастасия Алиясова және:


- Жоғары технологиялық компанияларға білікті STEM-мамандар жетіспейтін уақыт келді, Қазақстанда STEM-білімге деген қажеттілік те артып келеді. Қазақстандық еңбек нарығына цифрлық технологиялар саласында шамамен 150 000 қызметкер қажет. 2024 жылға қарай олардың саны 300 000-ға дейін артады. Біз бүгінгі таңда біздің және білім беру қоғамдастығының алдында қандай міндеттер тұрғанын түсінеміз және оларды шешуге дайынбыз.

ИнЕУ баспасөз қызметі