Психолог кеңестері

Мамандық таңдау мен ҰБТ-ді тапсыру екі үлкен және курделі іс. Біріншісі – эмоционалды және психологиялық әсер ететін (стресс), ал екіншіден, адам ағзасына нервті-психологиялық әсер етіп, шамалы және қайталама болып көрінеді. Осыдан кейін осы  мамандандырылған пәндерді кездейсоқ таңдауға, қажетті мамандыққа түсу мүмкін еместігіне және әрі қарай оқытуға ынталандырудың болмауына алып келеді.

Төменде талапкер мен олардың ата-аналарына ұсынымдар ұсынылады. Олар қатаң орындалуы тиіс.

  1. Болашақты елестетіп, өзіңіздің ресурстарыңызды бағалаңыз (отбасыңыздың материалдық игілігі, сіздің күшіңіз және жетістіктеріңіз, төзімділік). Бұл болашақты көруге тырысыңыз және оны нақты және көп қырлы құбылыс ретінде бағалаңыз. Мысалы, сіз дәрігер болғыңыз келеді. Қиял өз клиникасында пластикалық хирургты көз алдына елестетеді. Өте жақсы - бұл амбиция және еселтету деп аталады. Ресурстар туралы не деуге болады? Бастысы хирург болуға, клинаканың қалай пайда болатыны, 6 жыл бойы оқуға, науқастың бұлшық ет, ұлпаларына тәжірибе жасауға және жатақханада тұрып, барлық уақытыңызды оқуға беріп, сіз егер мамандықты оқып, еңбек кезінде ғана түсінесіз.
  2. ҰБТ-ның артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалаңыз. Кемшіліктерден басқа өзіңіздің жағымды жақтарыңызды түсініңіз: мектепті аяқтайсыз, ұйқыңыз қанады, ересек адам болып, ЖОО оқисыз.
  3. ҰБТ-ға дейін алты ай диеталар мен климаттың өзгеруіне жақсы уақыт емес. Айналадағылардың айтуы бойынша миға тәтті керек. Сол себепті тәттіні: шоколад т.б. шектеусіз жеу емес айтқандай миға тәтті, ал ағзаға ақуыз керек.Олай болмаған жағдайда сіздің бұлшық еттеріңіз ҰБТ-ны жеткізінде нашарлайды. Ал климатқа, саяхаттауға және демалысты бәрін кейінге қалдыру керек. Аймақтың климатына байланысты дене тературасы реттелген, ол онсызда соңғы жылы стрессте.ҰБТ-дан кейін кемінде бір ай бойы нервтеріңізге демалыс беріңіз.
  4. Ұйқы мен демалыс. Шынына келсек қанша ұйқын келеді сонша ұйқтау керек 16-18 жас адам 10-12 сағат, бірақ 6 сағаттан кем емес. 23 сағаттан кеш жатпау керек, ең оптималды 22.00 ден 23.00-ге дейін. Ерте болады бірақ кеш емес, егер сіздің ұйқыңыз қанып, 4-5 сағат ұйқыдан кейін серегек тұрсаңыз, онда бұл өте жақсы, 23.00-ге жатып, таңғы 5-6-да тұрыңыз. Үй тапсырмасын орындаңыз, таңғы асты, таңертең жүгіріп, қысқа мерзімде болашақ студенттің өмірін басқарыңыз. Күндіз ұйықтауға болады бірақ ұйқыңыз келген кезде ғана.Оптималды кезең 14.00-ден 15.30-ға дейін (16.00). Демалыстың ұзақтылығы жеке, бірнеше минуттан екі сағатқа дейін ғана.
  5. ҰБТ кезінде ауыз су режимін сақтаңыз, үш жарым сағат бойы бір литр суды ішу керек, бұл айырбас үдерістерді жақсартады және сіздің өзіңізді жайлы сезінуге көмектеседі. Табиғи матадан жасалған ыңғайлы киімдерді таңдаңыз, оларды жууға болады, бірақ онымен денеге ыстық болмайды. Толқудың себебін табыңыз - қорқыныш (Неге сіз қорқасыз, бас тартпаңыз және өтпесеңіз, не болады?) Жалпы алғанда, ҰБТ-ға отырып, есептерді шығарыру мен нақты тапсырмаларды орындаудың орнына ҚОРҚУ өте-орынсыз.

  1. Өздеріңіздің талап, ұсыныс тарыңыздан бас тартыңыз. Оған телефонын қойғызуға, серуендеп келуге басқа ештененені айтпаңыз. Оған толық еркіндік беріңіз!
  2. Сіз оған еркіндік берер кезде сіз оны жақсы көретініңіз, не болса да жақсы көретінініңіз және ҰБТ-ді тапсыра алмаған жағдайда сізбен емес онымен не болатындығы жөнінде және оның оқуға түсіп, мамандық алып, алдағы преспективалары жөнінде айтуға болады

 

Т.М. Кравцова
ИнЕУ доценті, психология ғылымдарының кандидаты ұсынады

 

Подробнее: Психолог кеңестері

Психолог кеңестері

Мамандық таңдау мен ҰБТ-ді тапсыру екі үлкен және курделі іс. Біріншісі – эмоционалды және психологиялық әсер ететін (стресс), ал екіншіден, адам ағзасына нервті-психологиялық әсер етіп, шамалы және қайталама болып көрінеді. Осыдан кейін осы  мамандандырылған пәндерді кездейсоқ таңдауға, қажетті мамандыққа түсу мүмкін еместігіне және әрі қарай оқытуға ынталандырудың болмауына алып келеді.

Төменде талапкер мен олардың ата-аналарына ұсынымдар ұсынылады. Олар қатаң орындалуы тиіс.

  1. Болашақты елестетіп, өзіңіздің ресурстарыңызды бағалаңыз (отбасыңыздың материалдық игілігі, сіздің күшіңіз және жетістіктеріңіз, төзімділік). Бұл болашақты көруге тырысыңыз және оны нақты және көп қырлы құбылыс ретінде бағалаңыз. Мысалы, сіз дәрігер болғыңыз келеді. Қиял өз клиникасында пластикалық хирургты көз алдына елестетеді. Өте жақсы - бұл амбиция және еселтету деп аталады. Ресурстар туралы не деуге болады? Бастысы хирург болуға, клинаканың қалай пайда болатыны, 6 жыл бойы оқуға, науқастың бұлшық ет, ұлпаларына тәжірибе жасауға және жатақханада тұрып, барлық уақытыңызды оқуға беріп, сіз егер мамандықты оқып, еңбек кезінде ғана түсінесіз.
  2. ҰБТ-ның артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалаңыз. Кемшіліктерден басқа өзіңіздің жағымды жақтарыңызды түсініңіз: мектепті аяқтайсыз, ұйқыңыз қанады, ересек адам болып, ЖОО оқисыз.
  3. ҰБТ-ға дейін алты ай диеталар мен климаттың өзгеруіне жақсы уақыт емес. Айналадағылардың айтуы бойынша миға тәтті керек. Сол себепті тәттіні: шоколад т.б. шектеусіз жеу емес айтқандай миға тәтті, ал ағзаға ақуыз керек.Олай болмаған жағдайда сіздің бұлшық еттеріңіз ҰБТ-ны жеткізінде нашарлайды. Ал климатқа, саяхаттауға және демалысты бәрін кейінге қалдыру керек. Аймақтың климатына байланысты дене тературасы реттелген, ол онсызда соңғы жылы стрессте.ҰБТ-дан кейін кемінде бір ай бойы нервтеріңізге демалыс беріңіз.
  4. Ұйқы мен демалыс. Шынына келсек қанша ұйқын келеді сонша ұйқтау керек 16-18 жас адам 10-12 сағат, бірақ 6 сағаттан кем емес. 23 сағаттан кеш жатпау керек, ең оптималды 22.00 ден 23.00-ге дейін. Ерте болады бірақ кеш емес, егер сіздің ұйқыңыз қанып, 4-5 сағат ұйқыдан кейін серегек тұрсаңыз, онда бұл өте жақсы, 23.00-ге жатып, таңғы 5-6-да тұрыңыз. Үй тапсырмасын орындаңыз, таңғы асты, таңертең жүгіріп, қысқа мерзімде болашақ студенттің өмірін басқарыңыз. Күндіз ұйықтауға болады бірақ ұйқыңыз келген кезде ғана.Оптималды кезең 14.00-ден 15.30-ға дейін (16.00). Демалыстың ұзақтылығы жеке, бірнеше минуттан екі сағатқа дейін ғана.
  5. ҰБТ кезінде ауыз су режимін сақтаңыз, үш жарым сағат бойы бір литр суды ішу керек, бұл айырбас үдерістерді жақсартады және сіздің өзіңізді жайлы сезінуге көмектеседі. Табиғи матадан жасалған ыңғайлы киімдерді таңдаңыз, оларды жууға болады, бірақ онымен денеге ыстық болмайды. Толқудың себебін табыңыз - қорқыныш (Неге сіз қорқасыз, бас тартпаңыз және өтпесеңіз, не болады?) Жалпы алғанда, ҰБТ-ға отырып, есептерді шығарыру мен нақты тапсырмаларды орындаудың орнына ҚОРҚУ өте-орынсыз.

  1. Өздеріңіздің талап, ұсыныс тарыңыздан бас тартыңыз. Оған телефонын қойғызуға, серуендеп келуге басқа ештененені айтпаңыз. Оған толық еркіндік беріңіз!
  2. Сіз оған еркіндік берер кезде сіз оны жақсы көретініңіз, не болса да жақсы көретінініңіз және ҰБТ-ді тапсыра алмаған жағдайда сізбен емес онымен не болатындығы жөнінде және оның оқуға түсіп, мамандық алып, алдағы преспективалары жөнінде айтуға болады

 

Т.М. Кравцова
ИнЕУ доценті, психология ғылымдарының кандидаты ұсынады

 

Подробнее: Психолог кеңестері